Bezpieczne płatności kartą w internecie
3D Secure
Usługa 3D Secure to dodatkowe, darmowe zabezpieczenie płatności kartą w internecie.
Jak działa usługa 3D Secure?
Jeśli płacisz kartą płatniczą w sklepie internetowym, który obsługuje 3D Secure, wymagane może być dodatkowe potwierdzenie transakcji.
Zakupy kartą w internecie z usługą 3D Secure potwierdzisz na dwa sposoby. Poznaj i wybierz najwygodniejszy dla siebie:
- w aplikacji SGB Mobile (tylko klienci indywidualni),
- poprzez udzielenie odpowiedzi na pytanie weryfikacyjne oraz podanie hasła 3D Secure (jednorazowego kodu SMS), które otrzymasz na numer telefonu komórkowego podany przez Ciebie do kontaktu w Twoim Banku.
Odpowiedź na pytanie weryfikacyjne ustalisz w placówce Twojego Banku lub poprzez bezpłatną infolinię pod numerem 800 888 888 lub 61 647 28 46 (z zagranicy; opłata za połączenie zgodna z taryfą operatora). Infolinia dostępna jest przez całą dobę we wszystkie dni tygodnia.
Wpisując odpowiedź na pytanie weryfikacyjne pamiętaj, że musi być zgodna z tym co zostało podane w Banku lub na infolinii. Koniecznie zachowaj odpowiednią wielkość liter i prawidłowo wpisz wszystkie znaki polskie i specjalne.
Pamiętaj, że jeśli żadna ze wskazanych metod potwierdzania transakcji nie została przez Ciebie wybrana, nie zapłacisz kartą w internecie z użyciem metody 3D Secure.
Usługa jest automatycznie włączana przy aktywacji karty.
Jak przebiega transakcja z usługą 3D Secure?
1: Wejdź na stronę sklepu obsługującego płatności 3D Secure – oznaczoną symbolami poniżej:
2: Wybierz płatność kartą i podaj jej dane:
- Numer karty
- Imię i Nazwisko
- Datę ważności
- Kod CVV2/CVC2, który znajdziesz na odwrocie karty, obok paska do podpisu
3: Sprawdź poprawność danych
4: Potwierdź transakcję
Płatności kartą w internecie możesz potwierdzić w aplikacji mobilnej SGB Mobile (funkcjonalność dostępna dla klientów indywidualnych) lub poprzez udzielenie odpowiedzi na pytanie weryfikacyjne i podanie hasła 3D Secure (kodu SMS).
Płatności kartą w internecie możesz potwierdzić w aplikacji mobilnej SGB Mobile (funkcjonalność dostępna dla klientów indywidualnych) lub poprzez udzielenie odpowiedzi na pytanie weryfikacyjne i podanie hasła 3D Secure (kodu SMS).
Bezpiecznei transakcje internetowe
Czytaj komunikaty o bezpieczeństwie
Od 18 marca Twoje transakcje kartą będą jeszcze bezpieczniejsze.
Co to dla Ciebie oznacza?
Tak jak dotychczas będziemy monitorować każdą Twoją płatność kartą debetową i...
Cyberoszuści wymyślają nowe sposoby, by ich działania były skuteczne. Ich celem jest pozyskanie danych, na przykład loginów i haseł do bankowości elektronicznej czy danyc...
Pamiętaj, że nie zawsze płatności kartą w sklepach internetowych będą wymagały dodatkowej weryfikacji w usłudze 3D Secure – zależy to od sklepu internetowego.
Karty obsługiwane w usłudze 3D Secure
- Karty dla klientów indywidualnych, za wyjątkiem kart przedpłaconych – transakcje potwierdzasz odpowiedzią na pytanie weryfikacyjne i hasłem 3D Secure (kodem SMS) lub w aplikacji mobilnej SGB Mobile.
- Transakcje kartami przedpłaconymi potwierdzasz jedynie odpowiedzią na pytanie weryfikacyjne i hasłem 3D Secure (kodem SMS).
- Karty dla klientów firmowych – transakcje potwierdzasz odpowiedzią na pytanie weryfikacyjne i hasłem 3D Secure (kodem SMS).
Zablokowanie usługi 3D Secure
Jeśli 3 razy podasz błędną odpowiedź na pytanie weryfikacyjne lub błędne hasło 3D Secure, usługa zostanie zablokowana do końca dnia. Automatycznie o godzinie 00:00 dnia następnego usługa zostanie odblokowana i kolejne płatności będą możliwe.
Jak odblokować usługę 3D Secure?
Jeśli nie udaje Ci się zapłacić kartą w sklepach internetowych, które obsługują usługę 3D Secure, skontaktuj się z nami. Zadzwoń pod bezpłatną infolinię 800 888 888 lub pod numer 61 647 28 46 (z zagranicy; opłata za połączenie zgodna z taryfą operatora). Infolinia dostępna jest przez całą dobę we wszystkie dni tygodnia.
Dowiedz się więcej:
Pytania i odpowiedzi dot. płatności kartą z usługą 3D Secure.
Kto decyduje o tym czy płatność jest z 3D Secure?
To sklep internetowy decyduje czy transakcja będzie zabezpieczona usługą 3D Secure, ale Bank może zrezygnować z uwierzytelnienia danej transakcji z powodu niskiej kwoty.
W trakcie płatności kartą w internecie nie pojawiają mi się w telefonie powiadomienia push z przekierowaniem do aplikacji mobilnej SGB Mobile w celu potwierdzenia transakcji 3D Secure.
W trakcie płatności kartą w internecie nie pojawia mi się ekran do potwierdzania transakcji 3D Secure w aplikacji mobilnej SGB Mobile.
Na jaki numer telefonu zostanie wysłane hasło 3D Secure (kod SMS)?
Czy usługa jest dostępna od razu po kontakcie z Infolinią SGB?
Co mam zrobić jeśli pojawi się komunikat informujący o zablokowaniu usługi 3D Secure?
Czy można ustalić własne pytanie weryfikacyjne?
Czy ustalanie nowej metody jest konieczne? Nie można zatwierdzać płatności jak do tej pory?
Czy pytanie weryfikacyjne będzie widoczne przy wykonywaniu płatności?
Czy odpowiedź na pytanie można ustawić w bankowości internetowej?
Czy przy każdej płatności kartą w internecie konieczny będzie kontakt z infolinią i ustalanie hasła?
Po podaniu odpowiedzi na pytanie weryfikacyjne nie dotarł do mnie kod SMS, co powinienem zrobić?
Czy po ustaleniu pytania weryfikacyjnego i odpowiedzi będzie możliwość zmiany tych danych po jakimś czasie?
Czy nie ma prostszej/szybszej metody ustalenia pytania i odpowiedzi niż kontakt z infolinią?